5.2.2013

Pohja pois


Eteisen uusi lamppu.

Tuossa roikkui äsken vielä plafondi, jonka valossa löytänyt edes kenkiään.
Mulla oli rämä, mutta nätti punainen pannu ja eteinen kaipasi valaisinta.
Koska eteisessä on koristeena emalimukeja ja muita kippoja, tuo sopii sarjaan.

Sahasin ruosteisen pohjan irti pannusta, rautasahalla kihnuttamalla,
rälläkällä ois ollu helpompi, mutta en viittiny kinokseen mennä työstämään.
Spreijasin sisäpuolelta enimpiä ruosteita valkoisella maalilla piiloon.
Eihän tuo muuten valaisisi mitään.
Naputtelin tuon nauhan reunaan, peittämään sahausjäljet.
Muki oli jonkun hiomalla pilaama, joten maalasin sen punaiseksi.
Porailin muutaman reiän, laitoin kannakkeen, johdot ja lampunkannan.

Olen kovasti tyytäväinen, mukava tuota on katsella :)
Täysin kelvoton emalipannu ja -muki uudessa roolissaan.

8 kommenttia:

  1. Ihan mieletön lamppu! Olen joskus tuon pannun perään huokaillut antiikkimessuilla, mutta sen verran tyyris oli että hankkimatta jäi. Tuolla lailla lamppuna pääsee ihan eri lailla esille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia. Tuolla pannulla ei ollut antiikkiarvoa. Joku oli sen aikanaan jäädyttänyt, niin että pohja pullotti ja sitten jättänyt ruostumaan.

      Poista
  2. Oi ihana! Olen jemmannut äitini luo yhden ihanan vanhan pannun, mutten sitä koskaan oo vielä matkaani ottanu, kun ei oo ns. käyttöä. Oon oottanu ideaa... Oiskohan se tässä? :)

    VastaaPoista
  3. Oli semmonen fiilis et: Eikä! Onneksi luin sitkeästi eteenpäin ja pannu ei sopinut käyttöön. Huh. Hieno ja upea idea!

    VastaaPoista