Taas on nippu sekalaista romua yhdistelty.
Ruosteinen ja likainen joku kynttiläjuttu.
Kahvan irrotus miniporalla ja -laikalla.
Sauman rippeiden siistiksi viilailua.
Teräsharjaus, pesu ja uudelleen maalaus.
Maalinpoistoainetta ja karhunkieltä,
johan se siitä kirkastui.
Tuo oli jo menossa roskiin, muttei sit.
Messinkinen matkamuistokrääsä.
Kultasepänsaksilla aurinko irti.
Reunojen viilaus ja paikalleen liimaus.
Kesäaika, niin ei ehkä vielä tuikkua,
mutta jos vaikka kukkia...
Muovikukkien kanssakin vähän askartelin,
etsiä varastosta sopivanlainen lehti
ja ympätä lyhennettyä kukanvartta siihen.
Idea lähti siitä, kun noissa on molemmissa,
samanlaista plusmerkkireikäistä rautaa.
Samalla se vaihtui pullon viereen,
samanlaisilla aukoilla olevaa messinkiä.
Jos menis taas pyörittelemään romuja...
Jatkoa...
Aurinkokin ilmestyi ja pääsin testaamaan,
ei tehnyt vaasi polttopistettä.
Huonolaatuinen lasi, ihme se olisikin ollut.
Mutta hioin lasin kuitenkin mataksi,
ihan vaan varmuuden vuoksi.